Autor: Dora Jelaković
Svaki početak nove školske godine ujedno je i prilika za novi početak u uspostavljanju pozitivnih odnosa između nastavnika i učenika. Sve pogreške i propusti koji su se dogodili u protekloj godini, mogu se ispraviti i temelji na kojima će se graditi nova školska godina također mogu i trebaju biti drukčiji kako bi se uspostavio odnos u kojem će i nastavnici i učenici osjećati obostrano razumijevanje, otvorenu i iskrenu komunikaciju i suradnju.
Novi počeci s prethodnim i novim generacijama učenika zaslužuju priliku da njihov odnos od samog početka bude kvalitetan, s obostranom željom za iskrenom i otvorenom komunikacijom i suradnjom.
Učenici cijene kada od nastavnika mogu očekivati iskren odgovor ili stanje situacije bez obzira je li ishod pozitivan ili negativan. U procesu se poučavanja učenici bezrezervno oslanjaju na znanje svojeg nastavnika, međutim učenicima je potrebno dati do znanja da niti nastavnici ne znaju sve i nemaju uvijek odgovor na sva njihova pitanja.
Ako učenicima iskreno odgovorite da ne znate odgovor na pitanje koje su vam postavili, to ne znači poraz, već da i vi bez obzira na svoj staž, obrazovanje i iskustvo također prolazite cjeloživotnu školu u kojoj učenje nikada ne prestaje. Upravo je iz tog razloga u redu reći ako nešto ne znate, ali kako ćete se svakako potruditi do sljedećeg sata pronaći informaciju koja ih zanima. Ovakav pristup omogućava i gradi iskrenu komunikaciju s učenicima, pokazuje im kako izgleda međusobno učenje i poučavanje u kojem i vi sudjelujete zajedno s njima. Zajedničko učenje i otkrivanje znanja vodi stvaranju međusobnog povjerenja i uvažavanja.
Potičite kritičko razmišljanje, kreativnost i istraživanje među svojim učenicima. Nastojte učenicima uvijek davati i omogućavati smjernice koje će ih poticati na učenje, inspirirati na istraživanje različitih tema, sadržaja, čitanje dodatne literature i promišljanja o naučenome. Učenici na taj način od nastavnika dobivaju pozitivnu motivaciju koja potiče njihovu intrinzičnu motivaciju koja je neophodna za njihov daljnji razvoj. Međutim, ono najvažnije, učenici na taj način osjećaju kako je nastavniku doista važno da što više nauče i da naučeno izlazi iz svakodnevnih okvira zadanog sadržaja. Također, osjetit će vaš poticaj da se razvijaju, želju da budu što bolji, uspješniji, ali i samostalniji.
Pohvalite učenike čak i onda kada nije sve najbolje i onda kada sve ne funkcionira onako kako bi trebalo ili kako ste zamislili. Preporučamo da uvijek pokušate pronaći nešto pozitivno i kada dan u učionici nije kakav je trebao biti. Neprestano prekoravanje ili kritiziranje zasigurno neće pomoći u osnaživanju motivacije učenika. Uvijek nastojte biti smireni i onda kada se tako ne osjećate i kada biste najradije povisili glas. Na kraju radnog dana zajednički prokomentirajte s čime niste bili zadovoljni, ali pokušajte i pronaći nešto što učenike neće obeshrabriti ili demotivirati, već ih osnažiti kako se slične situacije ne bi ponovile.
Izvor: