Edukacijski rehabilitator u školi

Edukacijski rehabilitator (ranije poznat pod nazivom defektolog) je stručni suradnik koji radi na prevenciji, prepoznavanju i ublažavanju specifičnih teškoća u razvoju i učenju.

Zadaća edukacijskog rehabilitatora je osiguravanje specifične odgojno-obrazovne podrške učenicima s teškoćama u razvoju i učenju. Predlaže sadržaj i metode rada za individualne odgojno-obrazovne programe sukladno dijagnosticiranom stupnju i vrsti razvojnih teškoća i specifičnostima funkcioniranja.

Da bi se utvrdio primjereni oblik školovanja koji će optimalno zadovoljiti potrebe učenika s teškoćama, rehabilitator ostvaruje suradnju s učenikovim roditeljima, upoznaje ih s psihofizičkim stanjem i potrebama djeteta, a zatim upućuje učenika na stručnu timsku obradu u mjerodavnu zdravstvenu instituciju. 

Edukacijski rehabilitator surađuje s članovima školskoga povjerenstva te zajedno formiraju prijedlog primjerenoga programa školovanja za učenika s teškoćama i utvrđuju najprimjerenije metode rada za svako pojedino dijete u svrhu stimuliranja njegova optimalnog psihofizičkog razvoja i cjelovite inkluzije među vršnjacima.

U čemu sudjeluje edukacijski rehabilitator?

U neposrednom radu s učenicima, edukacijski rehabilitator organizira individualni rad, rad u paru i grupni rad te opservira funkcioniranje učenika s razvojnim teškoćama tijekom nastave s ciljem ublažavanja i uklanjanja teškoća u učenju, ponašanju i socijalizaciji.

Edukacijski rehabilitator sudjeluje i u utvrđivanju spremnosti školskih obveznika za polazak u prvi razred jer se tako detektiraju rizici za razvoj teškoće koji se, pravodobnom rehabilitacijskom intervencijom, mogu znatno umanjiti ili makar ublažiti.

Brine o osposobljavanju i stručnom usavršavanju učitelja u području integracije i inkluzije djece s teškoćama u razvoju. Surađuje s roditeljima u smislu savjetovanja, poboljšavanja njihovih kompetencija za primjerene postupke prema djetetu u obiteljskom okruženju.

Aktivno sudjeluje u unaprjeđenju rada škole i potiče uvođenje i primjenu novih metoda i oblika nastavnoga i školskog rada.

Pričekaj malo! (Ili zašto je važno djecu naučiti čekati)

Pričekaj malo! (Ili zašto je važno djecu naučiti čekati)  Nataša Čičin-Šain, mag.rehab.educ. Danas je sve brzoBrzo putujemo s jednog kraja svijeta na drugi, u sekundi se dopisujemo s ljudima koji su na drugim kontinentima, internetom saznajemo odgovore na sva...

Crveni alarm za roditelje!!!

 Nataša Čičin-Šain, mag.rehab.educ. Često ćete čuti „Biti roditelj je nešto najljepše na svijetu“, ali biti kvalitetan roditelj je ujedno i nešto najteže i najodgovornije. Našim davnim precima roditeljstvo je bilo prirodno, na nivou nagona. Nisu čitali knjige i...
Skip to content