Osnovna škola Jordanovac

Datum objave: 5. srpnja 2024.
Kategorija: Pedagoški kutić

Otvorenom komunikacijom kroz emocionalne vrtloge

Posljednji su tjedni nastave obilježeni intenzivnim emocijama. Ovo razdoblje predstavlja završnu utrku prema kraju nastavne i školske godine, a učenici, nastavnici i roditelji suočavaju se s posebnim izazovima i očekivanjima.

Iako svatko na svoj način prolazi različite oblike stresa i očekivanja, svi dijele zajednički cilj: uspješan završetak školske godine i zasluženi odmor. Kako bi se svi dionici ovog procesa osjećali što ugodnije, važno je pronaći zajednički jezik, izbjeći neugodne emocije i potencijalne sukobe.

Za učenike, ovi tjedni donose mješavinu uzbuđenja i nervoze. S jedne strane, bliži se ljetni odmor, vrijeme za opuštanje i zabavu dok s druge strane, donose povećan pritisak uslijed završnih ispita i ocjena. Učenici se suočavaju s velikim pritiskom koji izaziva potreba i želja (koja nije uvijek u skladu s mogućnostima) za dobrim ocjenama kojima će popravili prosjek ili zadržati postojeći uspjeh. Završni ispiti i projekti često zahtijevaju puno vremena i truda. Kombinacija školskih zadataka, izvanškolskih aktivnosti i priprema za ispite može rezultirati manjkom sna, umorom i nervozom. Mnogi učenici strahuju da neće postići očekivane rezultate, što može dovesti do smanjenja samopouzdanja i motivacije pa čak i do anksioznosti i stresa.

Roditelji su tijekom završnih tjedana nastave intenzivno u ulozi glavnih podržavatelja i motivatora svojih školaraca. Svjesni važnosti obrazovanja, brinu se i za emocionalno i mentalno zdravlje svoje djece. Suočavaju se s izazovom balansiranja između vlastitih radnih obaveza i pomoći djeci s učenjem i projektima. Iako žele pružiti podršku svojoj djeci, ponekad ne znaju kako to najbolje učiniti, što može izazvati povećanu frustraciju, osjećaj nemoći i stres.

Nastavnici su odgovorni za ocjenjivanje učenika, organiziranje završnih ispita i projekata kao i za cjelovitu administraciju. Održavanje motivacije učenika, koji su često umorni i nestrpljivi, predstavlja poseban izazov. Nastavnici moraju pronaći načine kako zadržati pažnju i interes učenika do samog kraja te održavati dobru komunikaciju s roditeljima, posebno kada su u pitanju problemi s učenjem ili ponašanjem.

Problemi tijekom zadnjih tjedana nastave nastaju zbog niza čimbenika koji utječu na sve uključene strane – učenike, roditelje i nastavnike. Čimbenici uključuju stres zbog završnih ocjena i ispita, povećanu količinu posla, emocionalni pritisak te potrebu za održavanjem motivacije i komunikacije.

Kako pronaći zajednički jezik i izbjeći sukobe?

Otvorena, jasna i izravna komunikacija između svih dionika učenika, roditelja i nastavnika doprinosi razumijevanju izazova s kojima se svaka strana suočava te omogućuje efikasnije rješavanje problema i izbjegavanje sukoba.

Posljednji tjedni nastavne godine, kada su emocije i pritisak na vrhuncu, otkrivaju koliko je tijekom cijele godine bila važna otvorena i efikasna komunikacija između svih dionika. Ako se takva komunikacija održava kontinuirano, izazovi postaju lakše rješivi, a sukobi manje vjerojatni. Rješenje je u redovitom dijalogu, razumijevanju i međusobnoj podršci tijekom cijele godine.

Učenici trebaju cijelu školsku godinu otvoreno razgovarati s roditeljima o svojim osjećajima, brigama i izazovima, a roditelji bi trebali biti dostupni, imati realna očekivanja i poticati svoju djecu na izražavanje emocija i davanje povratnih informacija. Jednako tako, učenici trebaju pristupati nastavnicima uvijek kada imaju pitanja i/ili trebaju pomoć, a nastavnici trebaju biti dostupni za razgovore i pružati jasne upute i podršku. Roditelji trebaju aktivno sudjelovati na roditeljskim sastancima, postavljati pitanja i tražiti povratne informacije kao i održavati redovitu i konstruktivnu komunikaciju s nastavnicima kako bi bili informirani o napretku, poteškoćama i postignućima svoje djece. Nastavnici trebaju uporno i redovito informirati roditelje o važnim događajima, napretku i bilo kakvim problemima vezanim za njihovu djecu, biti dostupni za individualne razgovore, održavati roditeljske sastanke i redovito slati izvješća o postignućima učenika. Otvoreni dijalog doprinosi pravodobnom rješavanju problema.

Odgovornost za održavanje otvorene i efikasne komunikacije leži na svima: učenicima, roditeljima, nastavnicima i školi. Svaki dionik ima nezamjenjivu ulogu u osiguravanju pozitivnog i podržavajućeg okruženja. Ako svi redovito, otvoreno, jasno i konstruktivno komuniciraju, problemi se mogu rješavati pravovremeno, a sukobi izbjegavati. Empatija, strpljenje i proaktivnost u komunikaciji, neophodni su za ostvarenje pozitivnih ishoda a pomažu i u smanjenju stresa i stvaranju poticajnog ozračja.

Unatoč svim naporima da se održi otvorena i efikasna komunikacija, sukobi se na žalost ponekad ne mogu izbjeći. Prvi je korak u rješavanju sukoba prepoznati i priznati da sukob postoji. Sukobi su prirodni dio međuljudskih odnosa i ako se dogode, nužno je ponovno uspostaviti komunikaciju među svim sudionicima cijelog procesa. Bez obnove dijaloga i razumijevanja stajališta, sukobi mogu ostati neriješeni ili se dodatno pogoršati. Stoga, povratak efikasnoj komunikaciji ostaje nezaobilazan korak u rješavanju sukoba i održavanju pozitivnih odnosa među svima uključenima.

Pročitajte još

MJESEC BORBE PROTIV OVISNOSTI

MJESEC BORBE PROTIV OVISNOSTI

Ove školske godine obilježili smo MJESEC BORBE PROTIV OVISNOSTI od 15. studenog do 15. prosinca u razrednim odjelima sedmih razreda. Učenici su odabrali teme prema svom interesu, a potom su s članovima grupe izradili i osmislili prezentacije koje su prezentirali pred...

Pročitajte više
Skip to content